Materiale folosite în pictură
Respect pentru artă

Pictura in ulei

Publicat de artex la 8 - Februarie - 2009

ulei002-130x98 Pictura in uleiPICTURA IN ULEI, de la Renastere incoace, cea mai raspandita (desi nu este cea mai durabila tehnica), poate pentru posibilitatile tehnologice si de expresie pe care le ofera: opacitate sau transparenta, matitate sau aspectul “apos”, o executie mai fina sau mai aspra, folosirea pensulei sau a cutitului, retusarea pe umed sau ulterioara.

Dizolvantul care-i da si numele este de provenienta diferita: ulei de mac (mai fluid si mai putin sicativ), ulei de nuca (mai galben si mai fluid), ulei de in fiert si decantat, etc.

Intrucat uleiul distruge cu timpul fibra textila, suportul picturii in ulei se acopera cu o pelicula speciala (grund, doar alb sau si cu imprimatura); dar marea problema a picturii in ulei ramane medium-ul.

Cu pictura in ulei se poate ajunge la tente subtile si la o compozitie minunata. Uscarea este extrem de lunga, la suprafata intre 2 si 15 zile si in profunzime intr-un an, avantajul este ca se pot face retusuri si modelari.

  • Toarna uleiul de in intr-o caldare de bronz sau de arama, ori intr-un recipient mare; in timpul caniculei, lasa-l sa stea la soare si daca-l poti tine acolo pana va scadea la jumatate, va fi minunat pentru pictura. (Cennini, p. 94).
  • Uleiul de in, cel mai sicativ dintre cele trei uleiuri intrebuintate in pictura, este mai transparent decat uleiul de mac, dar si mai galben deact acesta. (Moreau-Vauthier, p. 70)

Alte articole despre materiale pictura...

  • Acuarela
    ACUARELA (lat. acqua - apa) -vopsea in stare solida (pastile) sau vascoasa (pasta in tuburi) care se inmoaie in apa, nu are putere de acoperire, e transparenta -pictura in aceste culori de apa -tehnica picturala in doua variante,
  • Rama integrata sau cadrul fix din lemn
    Rama integrata este un alt mijloc care contribuie la consolidarea panoului, destul de mult folosit in pictura de traditie bizantina. Din grosimea initiala a panoului se degroseaza cu dalta si se niveleaza cu unelte corespunzatoare “oglinda”
  • Lemn
    Istoric Istoria panoului de lemn incepe cu sarcofagele egiptene vechi de cateva mii de ani, continua cu pictura portabila, apoi cu panourile pictate in encaustica; in Evul Mediu a avut o si mai larga utilizare: icoanele
  • Suporturi
    Pictorii isi aleg suporturile cu grija, ele fiind implicate atat in expresia, cat si in durabilitatea operei lor. Suportul reprezinta osatura tabloului, la fel cum pictura si vernice-ul final ii reprezinta carnea si pielea. Astazi suportul
  • Suporturi rigide
    Suporturile rigide Piatra Marmura Marmura placata a slujit ca suport aproape pana in zilele noastre. A fost des folosita in pictura rusa a secolului XVIII si XIX si in arta chineza. Ardezia Ardezia i-a slujit lui Rubens la realizarea a

Lasă un comentariu