Pictorii isi aleg suporturile cu grija, ele fiind implicate atat in expresia, cat si in durabilitatea operei lor. Suportul reprezinta osatura tabloului, la fel cum pictura si vernice-ul final ii reprezinta carnea si pielea.
Astazi suportul preferat al pictorilor care lucreaza in culori de ulei este panza.
Suporturile sunt multitudinea de materiale peste care se poate picta, de regula, prin intermediul unui grund sau macar a unei simple impregnari. Specialistii le clasifica dupa gradul lor de suplete in:
- rigide
- semirigide
- flexibile
Suporturi rigide:
- piatra
- tencuiala
- metalul
- sticla
- lemnul
Aceste suporturi rigide ofera rezistenta mare in timp, iar protectia pe care i-o dau stratului de culoare este excelenta. Se considera ca acestea favorizeaza in cel mai inalt grad durabilitatea materiei picturale.
Suporturi semirigide:
- hartia maruflata pe panza
- carton
- pergament
- panza maruflata pe o alta panza
Situate undeva intre o rigiditate ca cea a lemnului si supletea panzei sau a hartiei. Numarul suporturilor semirigide este mic
Suporturi flexibile:
- hartia
- panza