Materiale folosite în pictură
Respect pentru artă

Acuarela

Publicat de artex la 15 - Februarie - 2009

acuarela002-130x98 AcuarelaACUARELA (lat. acqua - apa)

-vopsea in stare solida (pastile) sau vascoasa (pasta in tuburi) care se inmoaie in apa, nu are putere de acoperire, e transparenta

-pictura in aceste culori de apa

-tehnica picturala in doua variante, prin suprapunere peste pete zvantate si pe umed, petele suprapuse fuzionand intre ele; in cea de-a doua varianta,transparenta este insotita si de un efect catifelat, vaporos.

Prin marea bogatie de culori, acuarela se deosebeste de celelalte tehnici prin delicatetea si transparenta culorii. Incepeti prin a folosi culori deschise si suprapuneti dupa aceea culorile inchise.

Singurul alb de care dispuneti este cel al hartiei, deci ramane la alegerea dumneavoastra locurile in care il veti pastra. Acuarela este ideala pentru cei carora le place sa picteze in aer liber deoarece materialul nu este greu de transportat. Acesta se rezuma la o cutie de culori, o hartie speciala pentru acuarela, o pensula, apa si o carpa.

Este indicat sa nu lasati acuarela prea mult la soare, riscati sa se decoloreze, iar culorile din cutia dvs. de acuarele sa se usuce.

  • Ea nu trebuie să imite pictura de manuscris in culori de tempera si , mai ales, pictura de sevalet in tempera sau ulei, ci sa (…) iste formele dintr-o culoare fluida, transparenta, vaporoasa (…). Personal, consider ca acuarela apartine picturii si nu graficii. (Schileru, II, p. 118, 134).
  • Culorile sint amestecate cu apa si sunt aplicate fara ebosa, cu o pensula moale (…). In unele locuri fondul ramane adesea fara culoare; este ocolit pentru a se obtine o luminozitate maxima. Stratul de culoare urmator se poate aplica dupa uscarea primului strat; se poate picta insa si pe umed. Desenul este eliminat in cea mai mare parte sau in totalitate. (Lutzeler, p. 208).

Alte articole despre materiale pictura...

  • Pictura in ulei
    PICTURA IN ULEI, de la Renastere incoace, cea mai raspandita (desi nu este cea mai durabila tehnica), poate pentru posibilitatile tehnologice si de expresie pe care le ofera: opacitate sau transparenta, matitate sau aspectul “apos”,
  • Suporturi
    Pictorii isi aleg suporturile cu grija, ele fiind implicate atat in expresia, cat si in durabilitatea operei lor. Suportul reprezinta osatura tabloului, la fel cum pictura si vernice-ul final ii reprezinta carnea si pielea. Astazi suportul
  • Lemn
    Istoric Istoria panoului de lemn incepe cu sarcofagele egiptene vechi de cateva mii de ani, continua cu pictura portabila, apoi cu panourile pictate in encaustica; in Evul Mediu a avut o si mai larga utilizare: icoanele
  • Creion
    CREION (fr. crayon) - instrument specific pentru executarea desenelor, a schitelor pregatitoare pentru pictura, sculptura, tapiserie, etc. (v. carton). Pana in secolul 16, creionul era confectionat din argint sau din plumb (v. condei). De atunci grafitul,
  • Rama integrata sau cadrul fix din lemn
    Rama integrata este un alt mijloc care contribuie la consolidarea panoului, destul de mult folosit in pictura de traditie bizantina. Din grosimea initiala a panoului se degroseaza cu dalta si se niveleaza cu unelte corespunzatoare “oglinda”

Lasă un comentariu